Naslovna    Blog    Na koji način korišćenje mobilnih uređaja utiče na kupovne navike potrošača
Naslovna  |  Blog  |  Na koji način korišćenje mobilnih uređaja utiče na kupovne navike potrošača

Blog

Na koji način korišćenje mobilnih uređaja utiče na kupovne navike potrošača

Istraživanja su pokazali da današnji potrošači koriste više kanala prilikom kupovine: 6 od 10 internet korisnika započinje kupovinu na jednom mobilnom uređaju, a nastavlja ili završava na drugom, dok 82% korisnika istražuje stvari koje želi da kupi putem svojih pametnih telefona pre same kupovine u radnji. Na ovaj način, oni nalaze razne informacije i donose odluke, a sve uz pomoć telefona, bilo kad, bilo gde.

11. 04. 2017.

U svetu šopinga putem pametnih telefona, uspešni trgovci vide mogućnost da budu prisutni i od koristi za potrošače tokom tzv. “mikromomenata” – onih trenutaka kad potrošači uzimaju svoj telefon kako bi saznali, uradili ili kupili nešto.

Mikromomenti se dele u 3 kategorije:

Ne-znam-još-šta-ću – oni momenti kada potrošač otprilike zna šta mu treba (koja kategorija proizvoda), ali još uvek se nije odlućio za konkretni proizvod.

Ko-nudi-bolje – ili momenti razmatranja – oni momenti kada potrošači uzmu telefon u svoje ruke kako bi uporedili cene, ponudu brendova i njihovu specifikaciju, kao i kako bi pročitali recenziju o proizvodu iz pouzdanih izvora.

Želim-da-kupim – oni momenti kada je istraživanje gotovo i vreme je za odluku. Tada potrošači odlučuju koji će brend da kupe, od kog trgovca kao i da li će kupovati online ili u radnji.

Zaključak je sledeći – mnogo je važnije da trgovci budu u online vidokrugu potrošača kad god im zatrebaju, nego da sam potrošač dolazi fizički u radnju.

Prvi korak za trgovce je razumevanje ovog zaključka, kao i namere i konteksta potrošača. Namera je ono što potrošač želi u svakom trenutku (da li želi da se informiše ili da kupi?), dok kontekst definišu lokacija potrošača i koji mobilni uređaj koristi. Zahvaljujući nameri i kontekstu kao i onom što je već poznato o kupovnim navikama potrošača (da li je već posetio/la sajt u prošlosti? da li je verni kupac?), svaki trgovac može da bude tu i od koristi za svog potrošača u pravim momentima.