Naslovna    Blog    Novi algoritam na Facebooku
Naslovna  |  Blog  |  Novi algoritam na Facebooku

Blog

Novi algoritam na Facebooku

Da bismo zadržali interes i pažnju svojih fanova, nakon što je Facebook uveo drugačije podešavanje algoritama moramo da pružimo angažovano i relevantno iskustvo kroz sadržaj koji nudimo. U narednim redovima govorimo kako da iskoristimo organski reach na najbolji mogući način. Facebook korisnici svakodnevno vide neverovatnu količinu sadržaja. Procenjuje se da svaki korisnik dnevno primi do 1.500 različitih vidova sadržaja, ali samo vidi oko 300.

08. 01. 2018.

Video je ogroman trend kada je reč o marketingu na Facebooku. Međutim, morate imati video koji će ljudi želeti da gledaju. Facebook je predstavio alat za ažuriranje algoritma za novosti koji će dati prednost video zapisima koji ljudi proaktivno traže i vraćaju se na Facebook radi gledanja. Ovo je podeljeno na dva faktora:

 

Namera 

Ako ljudi pronađu vaš video sadržaj putem pretraživanja na Facebooku ili direktno preko vaše stranice, vaši video zapisi će dobiti veću distribuciju i stići do više ljudi.
Gledanje iznova - Ako ljudi često gledaju video snimke istog brenda često, oni će dobiti prednost u News Feed-u što olakšava novim ljudima da otkriju taj sadržaj.
Dakle, u čemu se radi? Ako želite da izvučete najbolje iz vaše investicije u video za društvene mreže, posebno na Facebook-u, napravite sadržaj koji će ljudi želeti da gledaju i kojem će se vratiti više puta. Možda kreirajte sadržaj koji rešava neki problem ili odgovara na neko često postavljeno pitanje!

Angažovanje

Da li ste videli postove u svom News Feed-u koji počinju sa "ako ..." ili "Podeli sa prijateljicom ..."? Ove vrste postova će biti devalvirane najnovijim ažuriranjem, tako da će ih manje ljudi videti. Ova promena će uticati na strane koje koriste ovu neželjenu taktiku kako bi angažovali fanove. Facebook ozbiljno shvata ovu promenu i čak je stvorio model robota koji može otkriti različite vrste Engagement Bait-a kako se ovo naziva. Taj mehanizam će pre svega služiti za otkrivanje i moguće kažnjavanje ljudi ili strana koje više puta koriste mamac za angažovanje na svojim postovima. Kako znate da li koristite Engagement Bait? Evo šta treba izbeći:

 

Tag baiting - tražite od ljudi da označe svoje prijatelje.
Comment baiting – Tražite od ljudi da komentarišu specifične odgovore (reči, brojevi, fraze ili emoji).
Vote baiting - tražite od ljudi  da glasaju koristeći reakcije, komentare ili sl.
React baiting - tražite od ljudi da reaguju na post
Share baiting - tražite od ljudi da podele post sa svojim prijateljima.


Linkovi ka web stranicama sa niskim kvalitetom

Budimo realni, postoji puno spamovanja na internetu. Facebook želi da pomogne korisnicima da izbegnu pomenuto tako što će devalvirati linkove na web lokacije koje pružaju loša iskustva. Kako izbeći ovo?

Osigurajte da vaše odredišne stranice nemaju zlonamerne ili šokantne oglase.
Pobrinite se da brzina učitavanja stranica bude korektna.
Uverite se da su vaše odredišne stranice sadržajne. Uložite napore na odredišne stranice na koje nameravate da pošaljete saobraćaj.
Pratite bounce rates i stranice po sesiji. Ako ljudi ostaju duže na ciljnoj stranici, to je dobar znak!

Izvor: THAT AGENCY